fredag, marts 09, 2012

Blomster tutorial - DT Panduro Hobbys Scrapbooking

Jeg har flere gange tænkt på, at prøve at lave nogen mere fyldige blomster af de flade papirsblomster og da temaet i denne periode er blomster på Panduros scrapbooking blog var det jo en oplagt mulighed for at få det afprøvet.

 Du skal bruge en pakke flade papirsblomster, de fås i flere forskellige farver. Der går 2 store, 3 mellem og 2 små blomster til hver blomst. Flydende lim -gerne panokitt og en minimister med vand eller hjemmelavet glimmermist (opskrift her

 Spray vand eller mist på dine blomster. 

 Tør blomsterne lidt med en varmepistol, men ikke helt, de skal stadig være lidt fugtige.

 Så krøller du blomsterne sammen med fingerne, bare mas til. :)

 Tør dem igen og denne gang skal de være helt tørre, før du limer.

 Så retter du dem forsigtigt lidt ud igen.

 Kom en lille klat lim i midten af en af de store blomster og sæt den anden ovenpå lidt forskudt.

 Så limer du de tre blomster i mellem størrelsen fast på samme måde.

 Husk hele tiden at forskyde kronbladene lidt, så de ikke ligger lige over hinanden.

 Brug en pincet til at presse dem sammen til limen er tør.

 Den første af de små blomster sættes på på samme måde som de andre. Den sidste giver du en klat lim ovenpå og klemmer sammen mellem fingerne

 Hold den et øjeblik, så limen tørrer ellers går den bare op igen.

 Sæt den ned i midten af blomsten.

 Brug igen pincetten til forsigtigt at klemme den ned.

Sådan ser den færdige blomst ud.

Og her har jeg sat et par stykker på et konfirmationskort. Teksten er skrevet på pc'en og printet på tyndt karton. Swirlerne er stemplet og klippet ud. Alle materialer er fra Panduro Hobby.

Rigtig god weekend og tak fordi du kom forbi.
Jeg skal til Convention i Middelfart som starter i aften og jeg glæder mig helt vildt til at shoppe, scrappe og ikke mindst sludre med alle de dejlige mennesker som kommer. Det sidste plejer jeg at være bedst til! ;)
Ses vi?

24 kommentarer:

Unknown sagde ...

De blev godt nok flotte. Skal klart afprøves. :-)

Krebsen sagde ...

Hvor er de flotte de blomster, ja man skulle jo ikke tro, at de engang var flade.
Tror jeg vil prøve det engang, når jeg når til varmepistolen på min ønskeseddel. Så kan jeg jo passende prøve at lave noget glimmermist.

Rigtig god fornøjelse med Conventions i aften. jeg skal selv derover imorgen og shoppe.

nedergaard ( Lissy ) sagde ...

Hvor er de smukke... tak for tut. Og sikke et smukt kort, hvor blomsterne jo passer perfekt på.
Ha en god tur til Middelfart

Lise sagde ...

Skønne blomster. Skal helt klart prøves. God weekend i scrap-verdenen:-)))))

Grete sagde ...

Wauw nogle skønne blomster, det skal jeg da også prøve.

Jette Munkbøl sagde ...

Super flot kort, skal bruges til inspiration og waw de blomster skal da prøves, tak:)

Toi9 sagde ...

Ble skikkelig flotte!
Må prøves :)
Takk for tutorial og inspirasjon :)

calmlund sagde ...

Dem håber jeg at jeg kan finde ud af - tak for TUT.

morkaren sagde ...

Nej hvor blev de smukke, og ja de flade købe blomster er så kedelige. knus morkaren.

Rafns hjørne sagde ...

Fine blomster - det er altid sjovt at eksperimentere lidt. Tak for tut.
Kan du ha' et par gode dage i Middelfart.

Margit sagde ...

Ja... det må prøves ... fin TUT... så kan jeg vel også være med (fnis)
Det ser s.... godt ud, at de fylder noget på kortet...
Rigtig god tur til Middelfart... hyg dig og hils... ;o)

Gitte sagde ...

Sikke nogle flotte blomster. De skal helt sikkert prøves.
Flot kort.
God weekend.

Lina sagde ...

Super tutorial, og skønt skønt kort! Håber du får en helt fantastisk weekend i Middelfart.

Birgith sagde ...

Super flotte blomster

Dortesjs sagde ...

rigtigt søde, men sikken dog et arbejde..hm..nå men man må jo til det..griner. dine blev bare så flotte altså... ;O))

Bente sagde ...

Hvor er de bare flotte tak fordi du deler dem med os ;o)

Mariastine sagde ...

Super flotte blomster og tusind tak for tut'en den skal helt sikkert prøves :o)

Go' weekend.

Connie sagde ...

Wuaw, hvor er blomsterne blevet til en lækker blomste.
Skønt kort hvor blomster passer perfekt til.

Ha en skøn weekend i Middelfart.

Katrine sagde ...

Wow hvor er de bare flotte de blomster og super kort :)

Karina Beck sagde ...

Flot kort og rigtig smukke blomster.

Anonym sagde ...

De er totalt fede søde.
Genialt at lave dem mere fyldige, så er de helt klart mere anvendelige. Det skal jeg helt klart prøve også. Skønt skønt TUT.
Knus
Dot

Stine/FruMaansen sagde ...

WOW super flot resultat! Det må prøves :)

Annette sagde ...

Skøn ide, den skal bestemt afprøves og også et super flot kort...

Charlotte sagde ...

Tak for den tutorial, det er dejligt at få en god ide til hvordan de flade blomster kan kommme på hitlisten igen.